Zasady użytkowania pakietu Office 365 przez uczniów, nauczycieli i pracowników
- Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z aplikacji pakietu Office 365 zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, określonymi postanowieniami oraz zasadami współżycia społecznego w Internecie (netykieta). W szczególności zabronione jest:
- udostępnianie kont osobom trzecim (spoza organizacji-szkoły),
- podejmowanie działań mogących wyrządzić realne szkody w funkcjonowaniu aplikacji,
- wykorzystywane poczty Outlook do rozsyłania spamu,
- wykorzystywanie aplikacji Teams w innym celu niż określony w zasadach zdalnego nauczania,
- wykorzystywanie aplikacji Teams jako prywatnego komunikatora,
- udostępniania i/lub przechowywania treści objętych ochroną prawną bądź naruszających prawo.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za swoje konto oraz udostępniane przez niego treści.
- Użytkownik zobowiązuje się do odpowiedniego zabezpieczenia konta przed nieuprawnionym dostępem ustawiając odpowiednio mocne hasło (tj. zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne).
- Użytkownik ma całkowity zakaz wykorzystywania szkolnego adresu e-mail do rejestracji na stronach uznawanych za niebezpieczne.
- Administrator ma obowiązek monitorować działania użytkowników i reagować na wszelkie nieprawidłowości i incydenty, informować użytkowników o możliwych problemach związanych z działaniem aplikacji oraz udzielać pomocy użytkownikom w sprawach związanych z korzystaniem z konta.
- Administrator ma prawo zablokować konto użytkownika w przypadku wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości lub incydentu naruszającego bezpieczeństwo użytkownika, aplikacji bądź organizacji.
- Konta uczniowskie istnieją do czasu ukończenia przez niego szkoły. Po tym okresie są usuwane.
Uzyskiwanie szkolnego konta Office 365
- Aby uzyskać indywidualne konto Office 365 należy zgłosić się do p. Anny Szewczyk (e-mail: [email protected]) lub osobiście: pokój „Kadry” obok stołówki.
- Po podpisaniu odpowiedniej umowy i zgody użytkownik otrzymuje swój indywidualny login (adres e-mail) oraz tymczasowe hasło. Każdy szkolny adres e-mail składa się z pierwszej litery imienia, kropki, pełnego nazwiska oraz domeny, np. [email protected].
- Aby przejść do ogólnego logowania do usług Office 365 należy przejść do strony portal.office.com lub klikając tutaj i uzupełnić formularz logowania indywidualnym adresem e-mail oraz tymczasowym hasłem.
- W kolejnych krokach należy ustawić własne hasło (patrz powyżej Zasady użytkowania pkt. 3) oraz metodę odzyskiwania hasła (numer telefonu lub inny adres e-mail).
Uwaga! Ze względu na incydent z sierpnia 2021 roku protokół SMTP dla wszystkich kont został zablokowany. Pozostałe protokoły (IMAP, POP3) funkcjonują bez zmian.